پیغام خطا

Deprecated function: Function create_function()‎ is deprecated در views_php_handler_field->pre_render()‎ (خط ۲۰۲ از ‎/data/1405/sites/all/modules/views_php/plugins/views/views_php_handler_field.inc).

نمونه های موفق

شهر کپنهاگ از سال ۱۹۹۶ اولین تمرکز خود بر تحرک فیزیکی شهروندان را ذیل موضوع دوچرخه‌سواری آغاز کرد. در این سال برای اولین بار اندازه گیری ۱۰ شاخص کلیدی، توسط بخش ترافیکی شهر انجام گرفت که مواردی از قبیل تعداد دوچرخه‌سواران و آمار تصادفات، بودجه اختصاص یافته به زیرساخت‌های دوچرخه سواری، طول شبکه دوچرخه، سهم دوچرخه در حمل و نقل شهر و همچنین نظرات دوچرخه سواران در مورد زیرساخت‌ها و حس آنها در زمینه ایمنی را مورد سنجش قرار می‌داد.

قدمت میدان اصلی بازار شهر قدیمی کراکوف لهستان، که در مرکز شهر واقع شده است، به قرن سیزدهم میلادی بازمی‌گردد. این میدان در حدود ۴۰،۰۰۰ مترمربع وسعت داشته و بزرگ‌ترین میدان شهری قرون وسطی در اروپا است. میدان اصلی، یک فضای مستطیلی است که توسط خانه‌های تاریخی، کاخ‌ها و کلیساها احاطه شده است. در مرکز میدان، یک ساختمان بزرگ، که در سال ۱۵۵۵ در سبک رنسانس بازسازی شد، وجود دارد.

شهر یانگ ژو در استان مرکزی جیانگ‌سو در شرق واقع شده است. ناحیه قدیمی شهر به علت توسعه اقتصادی و شهری ویران شده بود و نسل جوان و ساکنان با درآمد بالای آن به سمت نواحی مسکونی جدیدتر مهاجرت کرده بودند. برای حل این مشکل در قسمت قدیمی شهر با توجه به توسعه پایدار شهری در سال ۱۹۹۹ شهرداری وقت تصمیم به نوسازی این محدوده براساس چارچوب مشارکتی نمود که در اولین قدم شهرداری اقدام به افتتاح مرکزی در این ناحیه نمود که مکانی جهت مشارکت و تبادل نظر ایده‌های مردم به شمار می‌رفت.

میدان قدیمی شهر كه قبلا پیوندی با فعالیت‌های شهری داشت و روزگاری دیوار برلین آن را به دو نیم شرق و غرب تقسیم كرده بود، بخشی از ساختار تاریخی برلین بود. سالهای ۱۹۲۰ ، نقطه عطفی برای پوتسدامر پلاتز بود، در آن زمان پوتسدام قلب تپنده برلین بود، حیات اجتماعی و اقتصادی روز و شب درآن امتداد داشت. به همین سبب مركزیت شهر را برلین را به خود اختصاص داده بود. در هنگام جنگ جهانی دوم این مركزیت شهری تخریب شد. پس از آن برلین به دو بخش تقسیم شد و دیوار برلین از میان پوتسدام عبور كرد.

با گسترش شهرها، روند افزایشی پدیدۀ شهرنشيني و در نتیجه بیشتر شدن چالش‌های ویژه زندگي شهري، استفاده از رويكردها و راهبردهاي مناسب براي بهبود و ارتقاء کیفیت زندگي شهروندان، اهمیت و ضرورت بیشتری پیدا کرده است. امروزه معضلات زیست محیطی به ویژه مسائل مربوط به ترافیک و آلودگی هوا یکی از معضلات اصلی  اغلب کلان شهرهای کشور و از جمله شهر اصفهان است که هرروز بر ابعاد و عوارض جانبی آن افزوده می‌شود.

امروزه ارتقای تصویر ذهنی شهرها بر اساس اصول بازاریابی شهری، موضوع بسیاری از مداخلات طراحی و برنامه‌ریزی شهری را به خود اختصاص داده است. از جمله اصول بازاریابی شهری، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که در آن مدیریت شهری به واسطه جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، نقش مهمي در گسترش قابليت ها و ظرفيت هاي اقتصادي شهر ایفا می‌کند و زمينه پيوند سرمايه‌هاي ملي و بين المللي و بهبود تصویر ذهنی از شهر را فراهم مي،سازد.

 مدیریت شهرها این روزها از حالت سنتی خود فاصله گرفته و در پی آن است که حضور شهروندان، گردشگران و سرمایه‌گذاران در شهر را به تجربه ای خاص و منحصربه فرد تبدیل نماید. در واقع مدیریتی موفق می باشد که شهر خود را به عنوان یک برند ببیند و آن را تبلیغ کند. امروزه رسانه‌ها اعم از تلویزیون، رادیو، مطبوعات، سایت‌های اینترنتی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی با زمینه‌سازی ارتباط گسترده و تعامل با مخاطبان و شهروندان، ابزاری استراتژیک برای شناساندن، توسعه و ترویج برندها هستند.

 

مالمو٬ صاحب بزرگترین پارک های انرژی در جهان است و فضاهای سبز زیادی دارد.همچنین دارای روش ها و راه حل های نوینی برای استفاده از فن آوری سبز می باشد.غرب بندرگاه مالمو٬ توسط مولدهای انرژی تجدید پذیر احاطه شده است.از انرژی خورشیدی و باد گرفته تا تولید برق از انرژی حاصل از جریان آب و سوخت های زیستی.حتی مواد به کار رفته در ساخت ساختمان های این شهر نیز، ازمواد سازگار با محیط زیست می باشند.